راهپیمایى کردن تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا

راهپیمایى کردن: تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا Football saheli tim meli Football saheli iran varzeshi-Football bein – tim meli Football saheli italiya

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی ۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی ، شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال ۳۴ هزار و ۹۴۹ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند. 

    ۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی ، شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور

    شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور/۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی

    عبارات مهم : انتقال

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال ۳۴ هزار و ۹۴۹ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند.

    به گزارش صدا و سیما ، دکتر پروین افسر کازرونی با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه آمار رسمی مبتلایان به ایدز در کشورمان هر سه تا ۶ ماه اعلام می شود ، افزود: ۶۶ و سه دهم درصد انتقال ویروس ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، ۱۹ و سه دهم درصد از طریق ارتباط جنسی و یک و نیم درصد از طریق انتقال مادر به کودک است.

    ۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی ، شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور

    وی با بیان اینکه تخمین موارد مبتلا در کشورها به وسیله ابزار و نرم افزار بین المللی محاسبه می شود، گفت: اطلاعات اوضاع تشخیص و درمان و همچنین مطالعاتی که در گروه ها و جمعیت های کلیدی در این زمینه انجام می شود به نرم افزار داده و بر اساس آن تخمین زده می شود.

    افسر کازرونی با اشاره به اینکه تخمین کلی تعداد مبتلایان به ایدز در کشور ما در مقایسه با سال های گذشته روبه کم کردن هست، افزود: پارسال حدود ۷۵ هزار مورد مبتلای زنده و امسال حدود ۶۶ هزار مورد مبتلا تخمین زده شد و این کم کردن به علت اجرای برنامه های ارتقای مواظبت و درمان مبتلایان و ثبت اطلاعات دقیق و معیارهای افراد تحت مواظبت و درمان و راهکارهای پیش گیری از انتقال بیماری از مادر به کودک بوده است .

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال ۳۴ هزار و ۹۴۹ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند. 

    وی با اشاره به اینکه آمار رسمی بیماران مبتلا به ایدز در کشور حدود ۲۶ هزار نفر هستند، ادامه داد: بنابراین حدود ۴۰ درصد موارد مبتلا تشخیص داده شدند و ۶۶ درصد مبتلایان از اوضاع خود آگاه نیستند که عنوان مهمی است .

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، اضافه کرد: بر اساس آمار ثبت شده است بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به ایدز فوت شدند .

    افسر کازرونی با بیان اینکه موارد تازه مبتلایان به ایدز نشان می دهد اعتیاد تزریقی روبه کم کردن و موارد انتقال از طریق جنسی روبه زیاد کردن هست، گفت: پارسال بیماری ایدز در موارد جدید، ۴۱ درصد از طریق جنسی و ۳۹ درصد از طریق اعتیاد تزریقی انتقال یافته شده است است .

    ۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی ، شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور

    در ادامه دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری ایدز با اشاره به اینکه پارسال جهت نخستین بار در طول بیش از ۲۰ سال اخیر در کشور، آمار مبتلایان به ایدز از طریق جنسی نسبت به آمار مبتلایان به ایدز از طریق اعتیاد تزریقی زیاد کردن یافته است،گفت: به دنیا هم اعلام کردیم که الگوی انتقال بیماری ایدز در کشور عزیزمان ایران عوض کردن پیدا کرده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا با رشد بیماری ایدز مواجه هستیم، گفت: عوامل زیادی وجود دارد و نخستین مورد مبتلا شدن به بیماری ایدز در سال ۶۵ و از طریق فرآوردهای آلوده خونی وارداتی از فرانسه به یک کودک اتفاق افتاد سپس حدود ۸۰۰ مورد مبتلا شدن به بیماری ایدز در یکی از زندان های کشور از طریق سرنگ آلوده اتفاق افتاد و در آن وقت کسی فکر نمی کرد این بیماری از طریق جنسی هم قابل انتقال است .

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال ۳۴ هزار و ۹۴۹ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند. 

    مردانی افزود: کشور عزیزمان ایران یکی از کشورهای موفق دنیا در زمینه کنترل بیماری ایدز در زندان ها است.

    رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های جامع و اساسی در ارتباط با معتادان تزریقی از سال ۸۴ اجرا شد، گفت: این عنوان منجر به کم کردن شیوع بیماری ایدز در گروه معتادان تزریقی شد.

    ۱۹.۳درصد سهم ارتباط جنسی ، شناسایی ۳۵هزار مبتلا به ایدز در کشور

    افسر کازرونی افزود: جهت پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از طریق جنسی به خاص در ارتباط با زنان آسیب پذیر از سال ۱۳۸۶ مراکز مشاوره خاص زنان آسیب پذیر راه اندازی شد که ارائه خدمات تشخیصی، مواظبت و درمان از نظر ایدز و دیگر بیماری های آمیزشی در آن جا شروع شد و رو به گسترش شد.

    وی، آگاهی دادن و آموزش های مراقبتی و محافظت و استفاده از وسایل پیشگیرانه از جمله کاندوم در رفتارهای جنسی را از راه های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری ایدز بیان و اضافه کرد: پیشگیری از انتقال این بیماری از طریق جنسی باید جهت گروه های متفاوت از جمله نوجوانان، جوانان به صورت گسترده و منطبق با فرهنگ جامعه ما انجام شود.

    افسر کازرونی راجع به تفاهمنامه های تازه با وزارت آموزش و پرورش و علوم در مقابله با ایدز گفت: این برنامه ها از جمله سفیران دانش آموزی سلامت و آموزش ها شروع شده است و در حال انجام است.

    وی افزود: یکی از مهمترین راه های انتقال خبر و پیشگیری استفاده از گروه های همسان است.

    در ادامه حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه راجع به قوانین حمایتی کشورمان در پیشگیری و مقابله با بیماری های مقاربتی از جمله ایدز گفت: خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد ولی متأسفانه با توجه به پرسشها اجتماعی حاکم در کشور ما و محدودیت هایی که در بعضی مواقع وجود دارد موجب می شود آن گونه که باید کارها مورد نیاز انجام نشود.

    وی ادامه داد: این پرسشها به دانشگاه ها و مدارس خلاصه نمی شود متأسفانه در چند سال گذشته به علت اینکه سن ازدواج به علت نبود شغل خیلی اوج رفته است یکی از آسیب های اجتماعی است که به این مسئله دامن زده است.

    شهریاری گفت: وزارت علوم به علت محدودیت های اجتماعی در کشور ما نمی تواند مانند کشورهای اروپایی در زمینه مقابله با این نوع امراض کار کنند. شاید شنیده باشید که سند ۲۰۳۰ چه مسائلی را در کشور به وجود آورد و آخر مجبور شدند آن را متوقف کنند.

    وی ادامه داد: ما کشور اسلامی هستیم و با توجه به شرایط خاص خودمان باید پرسشها را بومی سازی و آموزش های مورد نیاز را ارائه کنیم تا جامعه دچار مسئله نشود.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس جهت مقابله با بیماری ایدز بودجه تخصیص داده شده است داده هست، گفت: در مجلس جهت یک بیماری خاص بودجه جداگانه آینده نگری نمی شود و جهت پیشگیری و بهداشت منابع مالی آینده نگری می شود که در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد تا به صلاحدید خود هزینه کند.

    شهریاری افزود: مجلس منابع خوبی را جهت وزارت بهداشت، از جمله تخصیص داده شده است یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده یعنی حدود هشت هزار میلیارد تومان را آینده نگری کرده است.

    واژه های کلیدی: انتقال | بهداشت | بیماری | پیشگیری | مبتلا شدن | وزارت علوم | وزارت بهداشت | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار